Sabtu, 11 Disember 2010

kisah hidop saya...

mak saya ngan bapak saya,kenal masa derang keje kilang...mak saya keje kilang tin susu,bapak saya keje kilang besi....
dengar cite,derang main mata time rehat kat belakang kilang...
ooooo,pandai jugak bapak saya usyar mak saya ketika itu

bapak saya mne ade amek LCE walopon dia bijak ngan penah sekolah masa zaman jepon,
dia skolah smpai darjah 5 je,ape yang dia ingat,dia penah nyanyi lagu kebangsaan jepon,
hevak bapak saya nyanyi lagu kebangsaan jepun tesebut...saya pon mendengar smbil angguk2 buat2 paham aje bile dia stat nyanyi....

mak saya up sket dr bapak saya,dia skolah smpai tingkatan kot,skolah agama,dgr cite mak saya penah kene offer jadi ustazah,sbb2 penolakkan menjadi ustazah tesebut,saya pon tidak lah tahu..
saya rasa,kalau laa mak saya jadi ustazah,mungkin mak saya kawen ngan ustaz,maka beliau tidaklah betemu dengan bapa saya..maka,kemungkinan besar,kami adik beradik tidak la wujud di alam fana(bukan abby fana okey) ini.

sekarang,saya nk cite,pasal mcm mane mak saya ngandungkan saya ngan kembar saya,sempena kembar saya nk lahirkan baby nye..buat petama kalinyeeee...(time ni aku baru lepas cuci 2 baldi baju...perghhhh)

saya tak pasti,bile saya dan kembar saya terjadi,cume,mak saya adelah bercerite,mcm mana dia dapat anak kembar,dia kate,sbb dia termakan pisang kembar...kalau x pecaye,g tanye mak ipin,dia pon temakan pisang kembar,sbb tu ipin pon ade kembar......
kalau korang nk no tepon umah saya,nk cakap ngan mak saya,sile pm saya yeeeee.....

mak saya kate,ngandung anak kembar ni lain sikit,sbb dua kan,perut pon besar semacam ajeee..kate dia la,time tu,mak saya rambut kerinting halus,ala2 afro gitu,tp,masih cantek laaa...
saya pon rase mak saya paling cantik dalam dunia,

kesian mak saya,masa tu,kami duduk kat umah flat,dah la atas sekali,tingkat 5,time tu,kami hidop sederhana aje,bapak saya je keje kat kilang,mak saya,suri rumah sepenoh masa,kamu semua bayangkan,kalau mak saya nk g klinik,buat cekap,tak ke kesian..naik turun tangga yang saya x tau ade berape anak tangga nyee,
tp,mak saya mmg tabah dan kuat..serta gagah berani..hahaha,mak saya kadang2 leh kalahkan team x-men,bukan susah,dia tutup aje tv tu..hahaha..padan muke saya yang nk tengok sgt x-men

jeng jeng jeng,
tibelah masanyeeee,saya ngan adik kembar saya akan dilahirkan...
mengikut kata2 mokchick(makcik) leha saya,yang ketika itu,belia remaja dan masih hot kata mak saya,(time ni dia duduk umah parents saya,mungkin dia bajet,dia kana jadik bidan terjun pada masa tersebut)..
mak saya mengadu sakit perut....ha ha ha..jage2 cik salmah....katak samseng kampung dusun...
mak saya sangkakan dia mau buang air besar,tp, rupe2nye,kami nk melihat dunia yang penoh pancaroba neh...
mnggelabah mokchick saya memanggil bidan,bapak saya,dan lain2 lagi laaaaa...(time ni bapak saya keje)

kata bapak saya(x pasti dia berade di tempat kejadian ke idok)...
saya keluar dulu,kerana,masa didalam kandungan tersebut....saya telah menyertai pertandingan didalam perut mak saya,pertandingan badminton tauuu..
sbb saya menang,jadi,saya keluar dahulu.....kata bapak saya laaa....
lepas tuu kan....adik saya x leh keluar,sbb,masa saya keluar dulu tuu kan,saya dah terpusingkan dia..
alamak!!!!kesian dia,mak saya kata,adik saya,songsang pulak dahhhh!!!!
keisan mak saya,saya pon x tau bidan tu muncul dr mana,bapak saya kat,bidan tu telah mengurut perut mak saya,supaya,adik saya boleh keluar secara normal,mungkin bidan tersebut menggunakan ilmu putar alam jurus ke 29....power bidan tersebut...
selepas 45 min,yeah..agak lama ye masa tesebut....
adik kembar saya pon bejaye dilahirkan........
tapi...masa dia keluar,dia dah x de nyawe kate mak saya,
dia dah x bernapas...

kemudian,bidan tesebut....menonggengkan adik saya,kaki diatas,kepala di bawah...smbil menepok2 belakang adik saya secara sopan...laluuuuuu

uwekkkkkkkkkkkkk...yeah...kami berdua telah bejaye dilahirkan......syukur alhamdulillah

nnt saya sambung cite lagi laaaaaa...
saya dah ngantuk....

nama bapak saya ismail muhammad,mak saya siti asmara bt siras,
dulu,mase kecik2 ngan sekolah menengah,saya x mo kawan2 saya ejek saya sbb nama mak saya yg unik tu,jadi saya x ejek nama mak mereka,saya cume panggil mereka dengan surname mereka saje...ahahaha,dan mereka juga panggil saya ngan surname saya...kire mcm berbalas2 la pulak,tetapi,bile saya dah bepikiran terlebih matang,saya bangga pula ngan nama mak saya.....

sile jgn ejek nama mak saya,nnt,seluruh keturunan kamu saya ejek...hehehehe

4 ulasan:

suez berkata...

menarek kisah hidup awak. nanti cerite lagi.

chucky berkata...

hahahah..baiklah awak

Zara berkata...

Oooo... begitu kisah nya... suka nama mak awak! Ada kaitan dgn nama saya! (tiber!) Hehehehe! :D

chucky berkata...

ntahnyee..tetibe la pulak u neh

Feedjit