Ahad, 23 Januari 2011

say dan mak saya

petang2 maghrib yang sedap sejuk ni,sangat la mendamaikan kami sekeluarga,dengan selamba,waktu maghrib begini,mak saya tetido depan tv.....
tiba2,dia pon bangon tepisat2

mak saya: huish,maghrib2 ni,ngantoknyeeee
saya:haaa,tu setan la tu begayut kat mata...

dengan bangga saya bebicara seolah2 baru keluar dr akedemi ustazah gamoknye

saya pon melepasi ibu saya karena saya ingin ke dapor utk makan,
semasa saya membuka tudung periuk nasik elektrik jenama panasonic mak saya kaler kelabu metalic,dengan lantang nye mak saya bekata;

mak saya : hah,tu lagi banyak setan,maghrib2 makan
saya: hahahahaah.....(saya kalah disitu dengan mak saya)
saya: kicappppp!!!!(saya menjerit,seolah2 kicap tu boleh terbang dengan sendiri ke arah saya)

dan kami sama2 ketawa...

mak saya masak sambal telur (telor rebus adelah disponsor oleh kazen saya melalui kenduri kawen beliau yang saya tak pergi utk betandang pada minggu ini karena saya keletihan,saya bantai tdo dr pukul 3-5pm).....

sambal telur + nasik puti + kicap = sedap heaven

time kasih mak saya karena masak..
terima kasih bapak saya karena bawak mak saya pegi kenduri tesebuk,tanpa ke kenduri tesebuk,siapalah sambal telur itu

p/s:kalau anda pikir gurauan ini agak kasar,sile jgn apply besama mak kamu kalau kamu dan mak kamu x cukup kewl okeh...


Tiada ulasan:

Feedjit