Selasa, 18 September 2007

my taman pren

mase kecik² aku ade ramai kawan
tp majoriti kawan² aku lelaki
bukan aku x de kawan pompuan
ade
tp x ramai mcm kawan lelaki.tp main gak ngan pompuan
antara game² yang kitorang bese main,

bola(main atas padang bola tampar),
konda kondi,
golf pasir(korek lubang pastu main kat depan umah aku je sbb time ni lom tambah bhg depan,)
takraw bam satu(pakai bola sepak punye bola-aku terel bile jd tekong sbb leh kasik bola pusing²,hahaha),
rounders,
galah panjang,
hoki(main kat atas court bola tampar,pakai kayu biasa je,tade pakai kayu hoki)
softball(kitorang siap ade pertandingan lagi-main liga)
jogging
main guli
lumba basikal(atas court bola tampar nagn main lumbe satu taman)
main nyuruk² kat surau ngan kat estet(area aman perdana)
badminton(main malam²)
kejar²
main tiang
baling selipar&tin
main bola cop
lastik
main monopoli@saidina(port nye kat surau la)
main ping pong
main roket(besenye buku skool jadi taruhan)
main layang²(besenye aku buat pakei kertas surat khabar je,teraju aku power gak sbb seimbang je aku tengok)
main askar²(senapang gune buluh kecik x pon arwah abg aku buatkan senapang)
main parit(tangkap ikan+tangkap katak)
main perang²(gune kertas ngan getah je siap ade kubu lagi,main kat umah pakcik ijal besenye)
main masak²
main tikam getah
bola jaring
main gelang getah
main timang bola
main cikgu²

antara kawan²aku yang ade dan x de
1)abang apan(arwah abg aku ni),aku panggil dia abang je sbb dia abag aku kan,dia dah meninggal sbb eksiden,dia despatch.
2)anol(aznol amir)-dia tinggal umah sebelah aku skrg,dah kawen,anak comel gile
3)adi(adi iswandi)-adik anol,selalu gadu derang ni mase kecik²,x sependapat,tp adi ni kire pandai sikit la,anol ni bukan x pandai,kekadang dia malas sket.
4)pakcik ijal(ijal)-dia sedare aku yg agak jauh,sbb tu kene panggil pakcik,dia x banyak cakap ngan aku,tp banyak kali kitorang lepak sesame mase kecik
5)pakcik sam(abg pakcik ijal,kawan ngan abg apan)
6)pecal(arwah dah pecal ni,baru meninggal 3 ramadhan haritu),dia ni nakal gak,selalu ejek aku bile dia nk kalah,selalu nye dia kalah la,sekarang dia dh x de,sedih gak rase ni,besenye dia ejek aku cakap aku ni pompuan,lembik yadadaddaa,tp dia main masak² ngan aku,masak pucuk paku ,sedap gile ah,masak kat estet belakang tu,
7)itam,(sape ntah name penoh dia),dia ni terel main guli ngan permainan lain,kalu satu team ngan dia,chance utk menang tinggi
8)putih(abg itam)-dia jarang dtg main same,tp same terel ngan itam
9)anje(zamri)-seangkatan ngan abag aku
10) ayen-(gemuk)selalu cakap terel,tp hampeh,kuat gak merajuk,adik kepada anje
11)panjek(jefri)-budak yang selalu sume org rase nk pukul,dh besar²,tade lak rase cenggitu
12)emi(adek panjek)-dia ni ok sket la,banyak ok dr panjek tu
13)ayong(hairul lokman)-dia ni sebaye ngan akak aku,terel main bola ni,tangan dia penah patah sbb main bola,
14)azhar(warik)-name betul dia azhar sulaiman sbb name bapok dia sulaiman la,tp x sehensem azhar sulaiman,
15)along(nazli azmi)-penah main bola utk selangor,ade ke lps sunat main bola ngan kitorang,abes kene rembat kat ctu,sib baik bukan aku yg rembat,kalu x rase besalah la aku
16)petir(mat tepi)-dia nmpk mcm gonjeng sket,lps kawen dah ilang trus,cute gak la
17)mat tengah(aku tatau name penoh dia)-selain mat tepi,ade gak name mat tengah,sbb umah dia kt tengah².
18)asri(seangkatan ngan anja umur dia),tp dia ni bese² je,
19)Udin(dia ni juling) tp dia paling baik,+ terel main guli,aku tatau mcm mne dia aim,tp dia leh aim la
20)benyek + along(adik beradik sepupu kepada anol ngan adi),diaorang ni budak² sket,tp mmg bes buli derang ni
21)hisham+mohsin(adik beradik tinggal sebelah umah benyek ngan along),hisham jenis belagak,x ramai sgt suke ngan dia,tp skrg dah ok kot
22)maun(adik bedah ngan rina)-terel main bola,wakil selangor dah banyak kali utk bawah 15 ngan 18

kawan² pompuan aku lak,ade ramai gak,
1)atune-adik kembar aku le
2)ila(kakak buyen,adik anje)-aku penah eksiden same ngan dia mase balik dr karnival skool time darjah 6,
3)bedah+rina(adik beradik)-aku suke lepak umah bedah kalu cuti,tatau buat ape,saje je,tp sekarang dua² dah kawen,tp still kontek gak,hihihi
4)anis(kakak adi+anol)duk sebelah umah je,lepak²+makan² kat umah dia time parents dia tade,
5)along lia-mak dia jual satay sedap,mulut power tp baek gak kekadang
6)ayong nazrin-duduk sebelah umah pecal,before dia masuk umah tu,umah dia tempat kitorang main guli,sbb main kat luar panas,hahahaha
7)anom,(adik ayong)x silap aku dia kidal,terel main bola jaring)
8)akak eda-dia ni tade la duk kat taman tu,tp sbb dia sedare ngan anom ngan ayong,dia selalu dtg,dia gemok gak la,mak aku penah nk jodohkan arwah abg aku ngan kak eda ni,tp x sempat sbb kak eda dah kawen dulu
9)kak tety,kak noni,uji(kakak si udin)diaorang ni terel main softball,sume dah kawen dah,
10)kak liza ngan kak siti-dah kawen gak
11)malisa,jiran along ngan huda,ngan malisa
12)melisa,jiran huda ngan malisa
13)huda(adik along)

itu je kenangan aku time kecik² dulu,ade bes ngan x bes,

2 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

gile dowhhh..
sume name ko hengat lagi.
hebakkk sokmo.

aku lansung tade.
kalu sedare mare sebla, belakang n tepi uma kire kenkwan gak tk?
erkkss..

chucky berkata...

mne leh j,
kawan bukan sedare
hahahahahaha

Feedjit