Isnin, 10 September 2007

bajet?budget?bajet hotel

las wik ade ade bajet 2008 dah kuar,
aku x paham ngan gomen,
nape letak bajet???kan engrish word,
suke2 je kerajann konbet engrish word jadik malay word,
penat2 prof ungku aziz perkenalkan + mmpertahankan bahasa malayu utk dijadikan bahasa pengantara kat skool,
gile tul,
bahasa jiwa bangsa,ngarut tul,
letak je lah belanjawan,
kalu entry aku x pe lah jugak nk gune ape je words ngan bahasa aku,tp,inikan gomen ,
rosak minds budak2 ,ish ish,ish,
aku sajes kat gomen,guna lah bahasa yg betul2 elok,jgn main belasah je,

neway,aku ade 5 reasons nape org gomen tade bonus,selain sbb gaji korang baru je naik


1) sbb duit bonus korang dah ade kat bunga api yg gomen dok main mase hari medeka
2)nk bayau kat TNB bil letrik lampu2 yang cantik kat jalan2 ngan taman2
3)duit bejuta2 tu nk buat sambutan hari medeka yg gempak tu(perarakan tu)
4)nk bli buku teks banyak2 nk bagi kat sume budak2 yang nk g skool ngan yang tanak g skool
5)sume di atas

x pe lah,aku sokong belanjawan kali ni bab yang pendidikan,tp aku harap,nex time gomen akan gunekan duit yg ade utk pendidikan,pertanian,elaun sara idup utk org yg kurang bekemampuan bayak sket,
hope tae gak org yg songlap duit2 tu sume,
kalu korang songlap duit haram,tatau la aku nk kate ape,

3 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

haah..aku stuju ngan sume rizen ko tu.
ade duit ngan gampangnye perabehkan wat mende2 tk berpekdah..
konsekk..
munge api..

eishh..mau saje aku letak sedas munge api kt kepala hotak sape yg wat bajet tuhh..ptuiii

chucky berkata...

yeay,letak2 jangan tade letak,
bajet bunga api ade,bajet utk rakyat dah tebako

@tune® berkata...

bajet aku?

Feedjit