Khamis, 6 September 2007

kembara (2.3-1.0) vs honda sibik 2.0


ade satu time tu,aku g ganu
g kenduri kawen
tp aku malas nk cite pasal kenduri tu and journey tu,
sbb tade ape yg aku nk cite pon,
yang aku nk cite.......

naik keta sam,sam bawak laju,tp aku x sedar sbb aku dah flat kene selsema,
on d wei balik sam bawak laju,mungkin ade beberape pekara yg sbbkn sam bawak laju yg aku agak2 je aku tau,
1)sbb dia nk test max speed keta dia
2)sbb tu keta dia,sukehati dia la,

keta sam,
keta honda sibik 2.0.perghh kewl gile le.
tp pada aku,same gile keta sam ngan aku,cume ade pebejaan sikit je,tade banyak sgt beza ngan keta aku yang macho,anggun dan begaye

inilah keta aku yang macho,anggun,dan bergaya,aku namekan keta aku d bestest.hahahhaha
A- spesifikasi enjin dan power,body badan keta,dll
1. keta sam leh cecah 205km/h (macam kalu g ganu keta dia amek mase 4 jam kalu tade jem,tade belok2,tade benti2,jalan lurus),keta aku lak max speed dia 120km/h(leh smpai ganu dalam 6-7jam dengan spesifikasi jalan yang same)
2. enjin dia gune ivtec(kire canggih la),2.0 lak tuh,tp jgn lupe keta aku pon power 2.3-1.0 ngan name enjin aku kemjero(gabungan kembara+pajero)
3. keta sam keta auto(mmg keta aku idamkan)siap ade paddle shift-leh tukar gear mcm keta formula 1,even smpai 5 je leh tukar gear kat tangan,blakang stereng dia(kalu jazz ngan city smpai 7 aku dgr derang cite).
-harus di ingat,keta aku manual,mampu ditukar gearnye ikut suke aku je,even tade gear kat belakang stererng,dan seswai untuk membuat pergerakan yang belebihan dalam keta,eksais la kirenye
4. keta sam cap honda teknologi jepun,pasang kat malaysia,keta aku cap perodua teknologi pon jepun,pasang kat malaysia gak,hahahaha

keta sam yang hebak

5. keta sam ade spoiler kat blakang dia,pergh,kalu balek kampung aku,ayam bukan je betenggek kat ctu,dia siap leh lalu bawah spoiler tu smbil main roundres,keta aku pon ade spoiler gak,korang perasan x,kalu tade spoiler tu cacat la keta aku,tayar kat belakang tu leh kire spoiler gak kan?????
yang ni bukan keta sam,sbb tu tade spoiler yg buat spoil tu

6.keta sam leather seat,mmg sedap dan padu,keta aku spongebob seat,lembut dan hmmmmmmm,hanya yg dah naik je yag tau,hahahaha
7. radio keta sam,bes,mmg bes,leh main tukor kat stereng je vol dia ngan channel dll lagi,aicond keta dia sejuk x kira mase,tp,keta aku gempak,radio dah x leh pakei,dulu pakei fm moderator,since lame2 dah tade bunyi langsung,aku pon x dgr radio,so aku gune henpon aku je,kalu bateri flat,mmg senyap je keta aku,airkon lak ikut temp luar,kalu kat luar tu panas,make,panas la ekon aku,kalu kat luar cuaca bes,make bes la ni ekon aku,
radio keta sam





radio keta aku(fm moderator) henpon aku yg setia



8. meter sam dlm bentuk digital,senang nk monitor speed la,pada aku,mcm bese,even analog,aku leh tau yg keta aku mmg x laju,tp powerrrrr!!!!







lihatlah,betape futuristiknye keta sam(kata rossi),aku agreee,

9.keta aku ade bola kecik yg mak aku bile bli milo dapat pree,ekceli sume keta adik2 aku ade temasuk la ngan van rusa apak aku pon ade,mak aku kate,minom milo badan anda jadi sihat dan kuat,ikikikikikik








bola2 api milo


kesimpulan yg aku leh buat ialah,keta aku mmg bes walopon keta sam paling bes sbb aku x yah bayo tiap2 bulan ngan maintenance pon kompeni tanggung, siap petrol pon kompeni tanggung,hahahahahaah,
cume bile aku benti keje,aku tade keta aku,tp kalu sam benti keje,dia still ade keta dia,

x pon korang simpolkan sendirik la ye,hihihi

p/s:keta honda sibik bukan keta idaman aku,keta idaman aku keta kelisa,hahahahahaha

4 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

aku suke sume psl keta ko.especially tang tade radio dan pakai fm moderator.dan juge pintu yg bukan otomatik locked.manual tuu.bapak canggeh..dan aku juge suke sbb naik keta ngan ko waseee betaflaiiii sajee.wawawawawawa

chucky berkata...

shhhhhh,biau le rahsia,hahahaahahah

Hitokirizero berkata...

wa ga ga...kesimpulannyer kete ko pun hebak gak...ekceli aku lebih suke manual gear..best bole tekan clutch ala² Initial D..ngeh3X

:: iera :: berkata...

chehhh..kelisa rupenye kete idaman..
hmmph..
tp kelisa mmg best ki..ada power! tadelaa merangkak sangat nak naik bukit cam wira..huhuhu..

Feedjit