Jumaat, 25 Mac 2011

jambu dan saya or jambu ke saya????

semalam,ayah saya belikan saya buah jambu air,saya bajet,bile makan buah jambu,muke saya pon leh jambu macam jastin bieber...saya tau muke saya menghampir JB(wah,pakai nick name aje,mcm bespren pulak ye).....bahagian kening yee pesamaan tesebuk..

pokok jambu bespren saya masa kecik2,pokok jambu batu umah arwah atuk saya yang paling hensem masa muda2...saya suke lepak ngan pokok jambu,kalau x de pokok jambu,saya x tau,mne saya nk lunch,bekpes,minom ptg,mlm2 sy x makan kat situ,sbb,gelap,malas laa saya nk melepak,lgpon,sedulur2 saya(sedara mara saya),mak diaorang suh balik,tak bg kamping bawah pokok tu waktu malam...apadaaaa

saya bajet bile saya kawan ngan pokok jambu,lama kelamaan,org akan panggil saya jambu,dan saya akan jambu,comel macam jambu
tp...masa saya kecik,smpai la skolah menengah,saya hitam legam macam anak india...nk jambu ape??manggis ade laaaa....

bile saya panjat pokok jambu,saya wajib memakan buah2 jambu tesebut,saya takut,kalau saya x makan,nnt kecik hati pula pokok jambu tesebut,dengan lagak seorang pemanjat pokok,saya selalu makan jambu tesebut di atas pokok,dan sekiranye,saya nmpk ade org lalu lalang dikawasan behampiran,saya akan baling mereka jambu2 yg masih kecildan suci ke arah mereka....hahahaha

saya,kalau makan jambu yg lembik tu...lg saya suke...pergh..rase heaven jambu laaa....

tp,sbb saya makan jambu banyak sangat,saya kene sakit appendix masa umor 6 tahun,x dapat la saya g rombongan g ZOO negara time tu,kesian saya,x dapat jumpe SYED SOBRI(penyanyi popular zaman 80-an) kat sana,pastu,derang masuk tv lak tu,tempat saya kene ganti ngan kakak saya nama ROHAIDA ISMAIL,dia temankan FAZLIATUN ISMAIL g zoo,ces,jeles saya mereka dapat tengok binatang liar dr AFRIKA ketika itu,buka senang nk tengok binatang liar zaman dulu2,kene g zoo baru ade,smpai sekarang saya masih jeles....ni semua sbb appendix...

ble saya pikir2 balik,saya stat panjat pokok jambu dr umor sebelom 6 tahun la ye??
"hebat saya sperti berok,kecik2 dah panjat pokok"... rhyme kan????tp,saya bukan beruk ye....

masa saya panjat pokok tu,x de sapa pulak halang saya .... takut2 saya jatuh pokok ke,jatuh ngan poko2 sekali ke,pelik saya...maybe,mereka tau kalau saya jatuh pon,saya masih selamat....hmmm

sekarang,pokok jambu tu dah x de,ganti ngan pokok limau bali...damn,x leh panjat la pokok ni limau ni,
tp,pokok jambu air masih ade kat belakang tu,tempat jamban lama,kalau makcik2 saya ngan mak saya kait buah jambu,mesti jadikan baju derang mcm kantung kangaroo simpan buah2 jambu yg derang kait....ape la,perangai mcm budak kecik,g la amik bakul ke apa ke,perangai mereka telah mempengaruhi saya buat bende yg sama...

p/s:dah lama saya x g umah arwah tok saya....

4 ulasan:

Aya Farquhar berkata...

sedapnye jambu...saya peminat jambu...tetiber meleleh air liur teringat jambu cicah serbuk asam...wuhuuu...

chucky berkata...

ye laa,kitorang makan ngan kuah rojak mak bee,rm 10 dapat 3 bekas,beli kat lumut..hahahaha

@tune® berkata...

ko jambu..tp jambu batu...

hahahhaha

chucky berkata...

jambu batu pon okey laa..janji jambu

Feedjit