Khamis, 4 Ogos 2011

posa zaman skolah rendah

masa aku zaman skolah dulu la kan,aku mmg dah stat posa,bab posa aku mmg rajin arr,x caye korang tanye pn hjh siti asmara ...hj ismail (bukan mail lambung,ni mail perak) x la tau sgt peel aku ni....

tp,aku mmg suke posa,tp,selalu mintak halp day,ye laaa,aku kan kecik dan comel lagi begaya.....mesti la mintak halp day,takut nnt time raya,aku kegeringan pulak...tp,mak aku suke je suh aku tahan smpai petang,selambe je mak aku saiko suh aku posa gak..aku pon dah lupe ayat2 manis saiko mak aku tu...kalau dlm bulan ramadhan,aku x posa,cume sehari 2 je,itupon sbb aku gatal2 nk bukak posa...

klau g skolah agama(time tu waktu petang),aku selalu g kolah kat tepi tandas tempat amek wudhu' nk bg sapu tangan aku basah,leh lap2 muke,bg muke segar time posa....tp,aku mcm rase x mujarab aje,lg lesu ade la aku..hampeh tul,skill tu x leh pakai,maka,aku try letak ais yg kawan aku beli dr kantin(kantin bukak sbb budak2 tadika ramai x posa)...perghh,nyaman sket..tp,letak ais ni mencabar iman sket..asik nyaris2 masuk mulut je ais tu,(dan aku mcm lupe lak,ntah2 penah je temasuk mulut)....

kalau skolah pg,aku rase biasa je,rase hebat je g skolah,aku pon tatau ngape....

balik skolah agama(aku skolah agama tau,jgn x caye)..aku biasa g main bola kat padang utk kill the time,mmg la penat,tp,kurang2,lps main,leh minom sbb dah time makan kan,so,agak bijak disitu...

paling aku suke,dr dulu smpai skrg,time sahur aku tanye mak ayah aku "nnt bukak posa ape?"kadang2 mak aku jawap je soalan aku,katenye nk buat mee goreng,tp,bile time bokak posa,dia buat nasi goreng....

terawikh lak,aku besenye buat 20 rakaat masa kecik2 dulu,bukan ape,bile aku buat banyak2 gitu,pg2 aku senang nk buang air besar,aku pon x tau kat mne synchronizenye,tp,mmg sumpah,aku x tipu..kalau aku tipu,aku kerat kertas buat origami bentuk sampan....

dah.sekian

2 ulasan:

@tune® berkata...

eleh..
mmg ko ade minum ais tu..aku pon ade time ko minum ais tuh...sbb kite ter ter ter minum kot?

chucky berkata...

TERminom aaaaa...hehehe

Feedjit