Isnin, 29 Ogos 2011

kisah mereka

dulu,saya ramai ngan kawan2 saya yang normal,maksud saya,normal,bile mereka ade happy life dr kecik,smpai besar,kalau yang agak sedih sikit pon cume,bile mereka kehilangan ibu atau bapa mereka,tp,mashj arang belaku dikalangan kawan2 saya yang mepunyai keluarga yang nrmal,setakat begaduh adik beradik,pasti hanya seketika sahaja...

tapi,sekarang,kalau korang semua tengok cite ang sdih2 kat tv,itu la yang sebernarnye tejadi pada kawan2 aku..........

ade kawan,yang kene mental and body torture dari zaman kanak2,tp,bile besar,mereka dapat menilai,erti kehidupan yang sebenar dan ini menjadikan mereka or ang lebih baik .........

ade kawan saya yang x tau siapa ibu bapa kandung mereka,dibesarkan oleh keluarga angkat yang hanya memberi perliindungan asas pada mereka..dan bila dewasa,membawa haluan masing2 dan meneruskan kehidupan berdikari hanya bertemankan rakan2 yang masih ade

ade kawan saya yang disisihkan oleh keluarga oleh kerana pendapat berbeza...

alhmadulillah,mereka tidak lah menjadkan pengalaman pahit mereka sebagai alasan utk untuk tidak mengecapi hidup yang lebih bermakna..

mereka sangat tabah....kerana,walopon tiada keluarga,masih ade sahabat handai yang membantu mereka dengan ikhlas...

semoga mereka sentiasa bahagia dan berada di landasan yang benar...


1 ulasan:

soren berkata...

i like this post.

Feedjit