Jumaat, 5 Ogos 2011

cite ramadhan saya.....tahun ni punye...

cite ramadhan saya kali ni,x de kene mengena dengan time tgh hari,saya dok teringat cendol pak akob(alah yanggerai kat seksyen 16 depan masjid tu) dan cite pasal teringat ayam goreng kampung seksyen 7 yang deret belakng haki baru seksyen 7 tu,uish,dua2 tu mg sedap arrr...malas ar nk katekan...

  • bebuke awal
ni,saa nk cite,time before buke,klau sempat PARAM (PAsar RAMadhan) kat meru,x pon g KL ngan dia......

tp,smlm,ctjer ajak bebuke sama..ececec,melpaskan rindu kat dia,sgt la lama x jumpe....kitorang g seksyen 7 punyeeee...time hujan2,baru la mencabar hidop..mmg laa,dia pegan ayung,aku pean arang,dia dapat payung lebih,aku basah suam2..sib baik suam2.

beli roti bom,satu singgit,bayar singgit smlm dapat 2.

beli murtabak,kalau satu rm 2.50,3 rm 5,sbb muke tamak,aku suh je ctjer beli rm5,leh dpt 3,leh bawak kat markas

beli nasik kerabu ngan laksam je x de diskaun..

beli kueh rm 1 dapat 3 (time ni aku dgr mcm bunyi azan,ghupenye bunyi ngaji,sib baik akak tu bgta bukan azan,alau tak kitorang dah bedal kueh kat situ gak)

dapat 2 bungkus kuey tiaw.....

dapat air laici freee

tp,masa jalan balik,lalu kat tempat org jual durian,nampak budak baju biru dah makan,pastu,leh lak dia kate dah bebuke...saya ngan ct pon ape lagi,cuba makan kueh yg kami beli...
tibe2,dr sayup2 tedengar "kak,belom bukak posa lagi laaaa"

x guna,budak jual durian tu x posa la yeeeeeeee...dem sungguh

  • ayah selow talk
sbb ade imam lain bawak terawikh,x de mood nk g terawikh,i loike bapak saya or imam2 taman ni je yang bawak,sbb imam ni,siap bg ceramah,dia stop masa 4 rakaat..adehhh,pastu,yg lain yg saya x puas hati,saya malas nk tulis sini...nnt jadi ngumpat,makin kurang pahala posa yg mmg npis neh...

makanye,saya bg tau ayah saya,saya nk solat terawikh kat umah aje,masa mula2 ayah saya kata,okey,
pastu,masa azan isya',ayah saya offer saya ngan cara halus,suh saya terawikh kat surau,ntah mcm mne,selow je dia ckp ngan saya
saya pon g surau..haih..ayah saya,mmg pandai negosiasi ngan saya...

saya dah ngantuk...nite2









Tiada ulasan:

Feedjit