Rabu, 11 Februari 2009

maksud peribahasa umah aku

situasi peribahasa dimana mak aku selalu marah,aku harap mak aku x betukar jadik sailormoon yang cantik dan ayah aku x betukar menjadi kesatria baja hitam yang kacak

celik IT-
sebelom aku semayang subuh,aku dah on komputer,kasik warm up..before memulakan kerja² mencari ilham,tp,mak selalu pikior yang aku nk main game je,
"mak,main game cume 80% dr total penggunaan komputer"

berat tulang
-ni kes mmg paling x leh tahan,
besenye bapak aku tolong lapkan kipas,same gak ngan bilik atun

bagai dilanggar lanun somalia
-ayah aku palin fenin tengok bilik aku,dia x marah,tp,dia asik perli aje,walopon x pedas,tp,boleh mebuatkan telinga yang tebal menjadi pekak....

panjang tangan
-biasanye,kacang panjang ataupon kobes yang mak aku dah siap potong,nk buat makan ngan sambal tempoyak,sure tinggal separuh,

tak lekang dek panas,tak lapuk dek hujan
perangai kuat tido aku,x kesah siang ke,mlam ke,hujang ke,panas ke,eni taim bebeh

ada gula,ade semut
kalu aku agak² parents aku loaded,aku tau la mcm mne nk pow derang

ape lak peribahasa korang???

2 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

buat baik bepadayappa, buat jahat sekalu.ok dok?

@tune® berkata...

btul cbm...
oh ye,..
aku nyer peribahasa same ngan ko jer la

Feedjit