Jumaat, 13 Februari 2009

kesan boikot

sekarang ni,kat msia,
mc'd buat promosi besar²an
rm5.99 heavy meal?
same goes with pijja hut & kehepsi(kfc)
gile

sbb,org islam ramai yang boikot
siap gune loceng eskrim nk tarik kasteme kalu g kat sunway pilamid

walopon derang bg free meal,
aku tetap x kan g jugek
kalu aku dpt voucher,aku akan masukkan dlm mesin
shrader,biar semua org x g mc'd,
sbb,aku x mo jadik salah satu penyumbang kepada kemusnahan palestin

aku stat boikot mc'd ngan nestle,sbb
brand² ni mmg penyumbang tebesar israel
kalu,korang nmpk aku,nk gune produk yahudi,
tolong sound aje aku,
aku try x mo gune kotex jugak

aku nk mintak maap kepada kazen² aku yg keje kat kilang yahudi
kalu korang x de bonos tahun,
jgn salahkan aku
walo ape pon,kite tetap sedulur(sedare)
dan aku x kan gaduh pasal isu ini

walopon aku bukan la seorang islam yang alim,
tp,bab pembunuhan beramai² ngan kezaliman tentera org zionis,
susah aku nk kasik toleransi

tp,kenape aku boikot mc d gile²?
sbb,mengikut sumber yang benar dan fakta,
mc'd mmg supply & sapot pejumpaan golongan yahudi
sponsor tebesar lah kirenye utk ape² jugak tujuan org yahudi

bab kehepsi ngan pijja hut
aku x pasti,
cume kehepsi founder dia of koz la amedika
pija hut,hmmmm,
yg ni masih samar²....
aku tau,korang ade dapat email yang kate kehepsi ni,ade syarikat johor nk belei,
aku harap,lps beli nnt,derang tukar name jadi
JFC.....atau yang lebih msia sikit
JAG(johore ayam guring)

kalu korang masih bekerja kat kompeni yahudi ataupon amedika,
kalu boleh carik keje lain,try la carik,
kalu x boleh,aku pon paham,sbb,ekonomi tgh down
susah nk carik keje lain

kalu bace blog suya,org yang duduk umah sewa nenek dia,
mintak tangguh duit umah sewa sbb kesan dr krisis ekonomi dunia

jadi kat sini,
aku nk mintak,selagi kite boleh booikot,kite boikot oke
kalu mmg dah x boleh,
x pe la

p/s:kalu x makan mc'd sepanjang hayat,insyaAllah,x kan mati........
+ kalu ade org yahudi depan aku pon,aku x kan kondem dia atopon aku bunuh dia,sbb,bukan semua org yahudi itu org yg kejam ngan org yang zionis,kalu aku bunuh dia,nnt aku masuk jail,kalu main saidina masuk jail best la,

3 ulasan:

suya berkata...

alamak.........mlm td aku baru terliur tgk iklan mekdi
oke lah tak jadi dahh.

oh ya...caki buang tisu lam kete ko.cap tesco kan.hahah

helomynameisjaye berkata...

sila cadangkan jenama tuala wanita yang diyakini selesa dan mampu dimiliki.makasihhh..

chucky berkata...

hahah,jenama tisu aku dah tukar,brand name chucky

hmm,aku masih mencari²,
eni sajessen???

Feedjit