Jumaat, 20 Julai 2007

hari yang mendebarkan

"please call me back urgent if no i have to report police"
itulah ape yang bos aku tulis,kalu korang x caye,aku still simpan lagi msj dia

sebenarnye kes dia mcm ni,selasa haritu,aku kene keje malam kat mid beli,bese la,keje malam aku sambil tdo sambil bejage,takut ade problem lak,so aku pon tdo2 ayam je.
lps keje aku balik umah lily,(sbb lily bagi tumpang umah dia,dia kesiankan aku sbb kalu aku balik meru sure jauh,lagi satu sbb aku tdo umah ialah takut aku x jage pagi tu,sbb pagi2 aku nk ade miting ngan org mid beli lak,)
lebih kurang 5 lebih aku smpai umah lily,ketuk cermin umah dia,ngan muke lalok lily bukak pintu,dlm 5.30 baru aku tdo,
pastu,aku bangun dekat kul 7,trus ajak lily naik keta ngan aku,aku ckp,dia dah lambat,nnt puch kad merah lagi,
dia pon ikut,
aku mintak dia drive,sbb mate aku x sepenohnye boley dibukak lagi time tuu
lps dia mendropkan diri dia kat PPUM(tmpt dia keje)
aku take over drive keta sendir,lps setle mende kat mid beli,aku trus g opis,x smpai 1/2 jam aku kat opis,aku kene received material kat putrajaya ngan g TNB putrajaya setel borang insurance kompeni aku,
setel hal2 kat putrajaya dlm 11.30am aku gerak g banting,ntah berape kali aku pusing2 kat precint 17,4,5,asyik salah masuk simpang je,lps tu aku main je belasah buat pusingan U kat atas divider,lantok la,aku dah x dulik,trus aku g banting,
dlm kul 12.20 pm aku dah smpai banting,lepak kejap ngan lynn,TNB banting punye org,kul 1 aku gerak balik meru,ingat nk belanje lynn makan,tp sbb muke aku truk sgt,lyn suh aku balik je,
tetiba lily kol,ckp ajak tgk heri poter,so aku pon mensinggahkan diri aku kat jusco bkuit raja dlm keadaan lalok mat pet,
smpai kaunter,ade sorang pompuan agak besar,gesel2 badan dia kat aku secara tidak sengaja,tetiba dia tegur aku,tanye muvi ape yang best nk tengok,aku pon sajes la tgk heri potter even aku dah tau cite tu lame,
sbb dai cakap dia dah tgk transpomer,die hard lak lambat sgt,dia nk tgk ngan hubby dia dia ckp
pastu dah borak2 ngan dia,smapi turn aku bli tiket,heri potter 2,aku taney kat mamat tu,kul 10 punye tade ke,pastu dia ckp tade,last sekali kul 11.55pm,pukul 8 punye ade,tp sbb aku ingat aku ade kelas,so x jadi la aku nk tgk kul 8 punye,
aku nk blah aku bye2 kakak tu smbil aku dgr dia cakap heri poter 2 ye,heheh,tgk la kak,

aku pon balik,smpai umah dlm 2.40pm,trus tukar baju,aku tgk bateri phone aku dah flat,x leh on langsung,so aku pon trus charge tanpe on kan phone,
aku trus tdo ngan ujan lebat kat luar,perghhh,nikmatnye tdo tak terhingga time tu,
pukul 4.20pm jam aku,phone aku bunyi,aku tgk lily kol,aku pon angkat cakap kat dia dlm 5 aku amik dia,
aku pon lunch,
pastu tu siap2 pack brg nk g tdo umah lily,sambil on phoen,tgk2 aku dapat 2 mesej dr bob,2 mesej dr bos,mesej dr bos aku yg pertama
"why u arrange cement delivery to site by todays no person receive and to cover it now is heavy rain"
pastu sms kedua dia
"please call me back urgent if no i have to report police"
aku pon kol dia,
x angkat la pulok,
pastu dia kol aku balik,dia kate,":i nak kene cancel report polis ni,i ingat u ilang"
huh.aku x pasti la dia takut aku ilang betul2 ke main2,aku rase dia takut ape2 terjadi pada aku sbb aku tgh handel banyak projek,huhuhuh,
dasat,
bos aku mmg baik,tp kalu dia marah dia x cakap direct,kekadang kelakar gak dia,dah la tinggi cam galah,selalu je cakap aku g tgk wayang ngan g shopping kalu aku ilang dr opis,
lps insiden hari rabu tu,aku trus je,tiap2 kali kuar dr opis,aku sms mne aku g,aku balik umah tdo pon aku sms dia,takut nnt tgh aku tdo,dia kaco aku,hahahahaah

Tiada ulasan:

Feedjit