Khamis, 13 Ogos 2009

chucky sr,chucky jr & proton saga BLM

nama keta aku,aku nk bagi chucky jr.
aku,korang leh panggil chucky senior...
alaa,keta aku yg hebat tuuuuu,

kalau mlm ni,kau orang nampak aku ade kat paking lot itm,sambil bukak bonet depan keta,hood belakang, ngan seat belakang aku..
tu mmg ade petande
petande keta aku mengalami masalah yg sirius black

seumur hidop aku lah kan..aku cume ade masalah bile,keta aku x leh hidup...
bateri kong,minyak x de...memang enjin kong ....
tp..mlm ni...
enjin x mo mati LOL
perghhhh
abang proton i-care pon tekezut,enjin x mo mati....

ade masalah kat stater ignition dia
so,sok pagi2 buta,aku kene g proton edar,kasik setel...
leceh laa..esok dah la busy cam haram...
kang,kalau aku x g kang,keta aku bile la pulak nk setel...
setiap kali nk matikan kn enjin,aku asyik nk kene matikan fuel supply dia,ngan bukak wayar bateri(kalu tak bateri kong)
nk x nk,kene g gak lepas setelkan hal kat site

ini,adelah kali ke 6 aku nk claim warranty

1. aku punye asorber (3 hari lepas aku beli,trus absorber aku bunyik)
2.aku punye door strip pintu belakang(bunyi angin ..sampai aku pon naik angin)
3.water pump aku(lps 30000 aku servis,bunyi kuat woooo)
4.lampu indoor aku..itu pon,derang x leh setel,siap ade cap tangan lagi..(hampeh)
5.signal aku,penah x menyala..woooo,bahaya wooooo,(boleh bawa maut)
6.enjin keta x leh matii(starng ignition prob)

mcm biasa,aku ngadu kat azly,sbb,efore launch,dia yg dok test keta proon saga BLM ni,kalau aku kompelin,masalah aku kat dia,selalu dia kate,masalah aku pelik2...

oh ye,keta aku x smpai setahun lagi,x sempat sambut birthday dah ade mcm2 prob
gile malang aku..rase nk mandikan keta aku bawah jambatan aje..buang sial..(boley caye ke?mcm khurafat aje)

nnt,kalau ade default lagi,aku bg tau korang ye

oh ye,x semua org ade nasib malang mcm aku..ade jugak keta yg elok....




6 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

ui 6 default tu sudah terlalu byk.within a yr lak tu.komplen!

jijah montel berkata...

siyes.. rasanye bukan keta tu je kena mandi bawah jambatan.. dgn tuannye sekali.. baru afdal.. mandi bunga pun lum tentu ilang nih..

@tune® berkata...

weh..tukar si jr tuh jadik 4wheel la...
tp still buatan mesia...

arena??

sEapUt "c@ berkata...

tu la, nape beli blm.. blm tu makne nye bagi lu masaalah..

beli la elikopter ke ape ke.. huhu..

suez berkata...

huish pelik gak dengar kes enjin takmo mati.

sEapUt "c@ berkata...

kete ko takmo mati sebab ade timer kot, mcm enjin turbo.. biasa org wat timer 1 minit, ko nye timer 24jam.. huhu..

Feedjit