Rabu, 25 Ogos 2010

Look Like Busy (LLB)

Photobucket

suatu hari yang cerah di bulan ramadhan,
aku telah mencuba nasib mejnadi musafir....
dugaan musafir bulan ramadhan kene banyak sabar,
x baik mencarut2 kalau ade musibah menimpa,

aku ngan suky,cube buat keje bermanfaat,
naik bas SP Bumi dr shah alam pukul 9...
aku taget smpai kemaman dlm 3 jam je,which means kul 12 tgh hari patut dah smpai,

Plan A,gagal,
bas lak behenti2 dr shah alam-g klang sentral-g hentian putra-
huh,busuk2,gerak dr KL kul 11.mak ai,
bas lak mcm sellow aje.....
x pe,aku ngan suky layan borak smbil tdo....
kul 2 smpai kuantan....
HANCUSSSSS!!!

nk carik keta satu hal,ntah mana ntah keta opis suky ni,
x pe,mintak pokcik bas turunkan kat tempat yang sepatutnye...
sekali,
x pulak...
x de keta kat ctu,
mintak pokcik bas turunkan kat kemaman....
suk tepon bos dia,mintak exact location....
sekali,kitorang dah telepas dah sebenarnyeeeeeee....

kene patah balik ke cherating ...demmmm...
sumpah,texi kat kemaman,bukan mcm kat area lembah kelang,
taxi tggu je kat area the store,menapak aku ngan suky 2km nak carik taxi,
tp,sumpah,x rasa penat,cume bepeluh je,
setanded laaaa....kalau x bepeluh,mmg sah kene g jumpe doc,
sbb lubang peluh sumbat

dapat naik taxi,mcm dapat cendol kat panas terik,
aku nyaris salah naik cab,sbb dah penat sangat kot,
buat kene gelak ngan pokcik taxi kat kemaman je.siot tul

mencari keta,bukannye susah sebenarnye,
pencarian bejaya,
pokcik taxi siap tggu lagi,takut2 keta x leh stat,

dan,bemula pejalan dr cherating ke KL
amek masa 3 jam
sbb kadang2,aku xp erasan,meter tu cecah 160km/hr...
bukan slaah aku
salah keadaan kereta tu yg sedap sgt utuk dipecut...

ctjer x caya,kul 7 leh smpai shah alam,dia kata KL jem,
mengarut,bulan ramadhan ni,aku dah tau dah,waktu2 jem kat area klang valley,
4.30-6pm,mmg sah jem,lps 6.30pm,biasa jalan dah clearsbb org2 lapor tu dah balik awal2...
kul 7 ,kitorang tgh tapau makan kat bukit jelutong umah makcik suk,
smpai markaz dlm dekat2 nk bebuke,
huh,nasik kerabu dia mmg sedap....
time kasih cik lah...

thnx suky for the beautiful journey

















3 ulasan:

elley tazz berkata...

terbaeeekkkk chuck.

Daya berkata...

wah..syok gak jadi musafir time puasa

chucky berkata...

cuaca agak panas kan???

daya...musafir selagi boleh tahan puasa,teruskan ajee

Feedjit