Sabtu, 28 Mac 2009

mesti buat

earth hour tanda korang sokong ape?
sokong yg dunia ni makin panas dan kite mesti tutup satu jam aje?
besok luse,bukak letrik,mcm nk buat concert,

hehehe
jgn
laa satu jam

selagi leh jimat letrik,air,gune beg plastik,kertas,ape2 je
jimatkan laa,buat setiap mase kalu mampuuuu,kalu x mampu,buat selagi boleh,oke

n,aku nk bg tau,

polisterene tu,kalu korang gune tiap2 hari ,makanan dlm tu panas,perghhh,insyaAllah,bahaya dtg tuuu,bukan ape,wap marabahaya dia leh meresap masuk tanpa korang reti....(aku tgh cube sedaye upaya utk kurang gune polisterene..
polisterene ni,kalu nk hilangkan cara mujarab,gune petrol,baru leh hilang dr muke bumi...

setakat beli gula2,beli cili guling,beli bende yg korang leh pegang ngan x berair,x yah la gune plastik,ngade2 tullll

dah la,letih aku menaip dlm gelap niiii

nasehat aku,selamatkan la dunia bukan hari ni je,tp selame2nye

adios,amigosss,,berambus

2 ulasan:

@tune® berkata...

ye la...
ye la...
pasni aku mkn kt kedai xde bungkus²

Che Kay berkata...

wah! suke la semangat alam sekitar cik Chucky nih! betul betul betul, kita kena selamatkan bumi. daku selalu kekwat dengan makcik kedai kalau dia nak bagi plastik, ye la beli roti 1 bungkus pon nak bagi plastik lagi. ntahpape je makcik2 kedai nih. :D

Feedjit