Khamis, 1 Disember 2011

mari beratkan otak sket jeeee

Jangan pernah menyesal dengan ape yg terjadi,anggap je semua tu dugaan hidop yang sepatutnye mengajar kite untuk hidop dengan lebih aman dan harmoni dlm dunia ni...lebih sabar,lebih matang dan lebih bahagia

Masalah mmg selalu mencemburui kita,selalu je nk dekat ngan kita,cara kita tangani dengan bijak,akan menamppak kita takde masalah...

sakit hati mmg perlu,tp jangan sampai terbawa2 sbb kelak akan memudaratkan diri kita....sakit hati tandanye kita ade perasaan,bukan utk menyatakan rasa protes

manusia selalu buat silap,tp,kite kene sedar,kesilapan kita,sekali salah,anggap silap,dua kali salah anggap pengajaran,kali ke 3 silap,anggap je la bangang...

maafkan saja,sapa2 yg telah sakiti kita,anggap je,karma sentiasa ade,(macam lagu jamal ngan malique)

kalau apa yang saya tulis x sama dengan diri saya,sile hntr email pada saya...

org tatau masalah kita,ape yg kite pernah lalui,

saya ade banyak buat silap,harap,maafkan saya,

jgn suke membenci org lain,biorkan je mereka,kalau mereka x suke ngan kite,janji,kite x benci mereka,aura negetip ni bahaya,boleh memudharatkan,
setiap bende,ade limit,bile melampaui limit tu,tatau la ape akan tejadi

jgn hina org lain,jgn under estimate opponent,jgn sombong(sentiasa cube x nk jadi sombong),

jgn jadi sgt RACIST ...setiap bangsa,setiap agama,ade org baik,ade org jahat...cume,perlu behati2 saje

semoga bahagia .............

sekian,

jauhi gossip,kurangkan kontroversi,chill aja dong,

p/s:saya pon bukan betul sgt,just utk kebaikan besame....

2 ulasan:

suez berkata...

saya sokong.

chucky berkata...

sile pangkah,kat sebelah muke saya,pastu,masukkan dlm kotak undi,sile jgn buat undi rosak yeh

Feedjit