Selasa, 27 Disember 2011

mari belajar haiwan

hari ni,gua tetido kat atas meja opis,mak ai,nyenyak giller,gua rase,mcm tdo kat umah dah,ni gara2 gua penat drive ke?

smbil makan rambutan kat pantry opis,gua tengok ade gambar budak ni dlm henpon gua,amvoi,kalau stakat budak2 skrg belajar binatang gune ipad,iphone,you tube,budak ni gune cara lama belajar ilmu alam...

guna kalender kuda,antara kegunaan kalender kuda kat umah mak gua

1.bole belajar nama2 binatang,dr yg halal sampai yang haram,tp,bila part sebut babi je,mesti,eeee,baaaabiiiii...

2.budak2 boleh belajar ilmu kalender cina,binatang ape korang dilahirkan,awek korang dilahirkan,hubby korang lahir tahun anjing ke,monyet ke...

3.budak2 boleh belajar mengira dari 1-31,cukop la,kalau nk kira lebih2,g la skolah,

4.derang boleh belajar jenis2 hari,pablik holidey,kalender islam,bulan2,smbil belajar mengeja...secara x langsung,hebat kan!!!!

sile gunakan barang2 kat umah anda semua sepenohnye...assalamualaikum...

Photobucket

sungguh style budak2 zaman sekarang utk menghilangkan bosan mereka berada dirumah

p/s:pastikan mereka ini di guide dengan betul supaya,tidak la mereka kata,harimau itu gajah,monyet itu beruang

2 ulasan:

jijah montel berkata...

ehhh.. akak like la entry ni..

@tune® berkata...

kekhekhek...
like jer kak!

Feedjit